tiistai 15. joulukuuta 2015

Kaksi myöhästynyttä merkintää

Varoitan heti merkinnän alkuun etten ole lukenut tekstiäni toiseen kertaan, joten kirjoitusvirheitä on varmasti ja ajatukset on oletettavasti esitetty epäjohdonmukaisesti ja katkonaisesti, mutta kuten alempana tulen selittämään en ole täysin varma että kirjoitinko edes oikeista aiheista, joten jos asia on näin niin mielummin kirjoitan uudelleen huonon tekstin kuin poistan hyvän.

Oma tuote - sisustus ja muoti
- minkä tyyppiseen sisustukseen / millaiselle ihmiselle?

Rehellisesti kun puhutaan en ole täysin varma mitä tähän pitäisi kirjoittaa. Tehtävänanto on kirjaimellisesti: "oma tuote - sisustus ja muoti". Joten on hyvin mahdollista että tulen kirjoittamaan väärästä aiheesta, mutta ehkä tärkeintä on kuitenkin se että kirjoitin edes jotain jonka uskoin liittyvän asiaan? Oli miten oli juteltuani aiheesta Veenan kanssa tulimme sellaiseen tulokseen, että mun pitää kirjoittaa minkälaiseen sisustukseen tai millaisille ihmisille tuotteeni sopivat. 

Aloitetaan sisustuksesta, sillä siitä mieleeni tulee välittömästi yksi esimerkki. Yleensä kortteja ja kirjanmerkkejä ei käytetä sisutuksessa, mutta ne ovat oleellinen osa huoneeni sisustusta:




Mutta millaisille ihmisille tuotteeni sitten on suunniteltu? Jos ollaan rehellisiä niin en tiedä. Joku on sanonut että kuva kannattaa tehdä ennen kaikkea itselleen ja on vain bonusta jos muutkin pitävät siitä. Korttejani ovat ostaneet mm. mukava eläkeläispariskunta, nainen, joka on tehnyt teknisiä kuvituksia ohjekirjoihin, parikymppinen mies kaverinsa kanssa, vaihtoehtomuotia suosiva neljän lapsen äiti sekä suurikokoinen keski-ikäinen mies. Ulkoisesti näillä henkilöillä ei ole mitään yhteistä, joten täytyisi miettiä enemminkin mitä heidän sisällään on. 

Ehkä heidän ostopäätökseensä vaikuttaa muoti?. Vaikka tuskin kukaan käyttäisi tuotteitani (heijastimista lukuunottamatta) vaatteissaan tai laukuissaan niin muoti vaikuttaa silti tuotteitteni suosioon. Luontoaiheet ovat käytännössä aina suosittuja, mutta tällä hetkellä eritoten pöllöt ja peurat tuntuvat olevan suosiossa. Joten onko sattumaa että peura-korttini ovat suosituimpia? Vai onko se vaan kuvallisesti paras? En tiedä. Jos saisin kunnon tilaisuuden haastatella ostajia saattaisin päätyä jonkinlaiseen ratkaisuun.

Tuotteiden esillepano myymälässä

Jos jollekkin aikaisemmista postauksistani ei ole vielä tullut selväksi (tai jos olet uusi lukija, missä tapauksessa tervetuloa) niin tuotteinani ovat kortit, kirjanmerkit ja heijastimet. Periaatteessa myös alkuainekassit ovat mun, mutta koska se on myös ryhmätyö niin en käsittele niitä tässä. 

Koska niin kortit kuin kirjanmerkitkin ovat littania niin jos ne vain makaisivat pöydällä ne eivät saisi paljoakaan huomiota. Joten niiden on oltava joko pystyssä tai nojata jotakin vasten. Koululta onneksi löytyi tähän tarkoitukseen täydellisiä telineitä. 




Jos tuotteitani syystä tai toisesta ei voida laittaa noihin telineisiin  niin vastaan tulee lisää kysymyksiä. Ensinnäkin niiden on todellakin nojattava jotakin vasten. Toiseksi kortit ovat tummasävyisiä, joten niiden on oltava jotakin niitä vaaleampaa vasten, tai muuten ne hukkuvat tummaan pintaan. Jos kirjanmerkit ovat myöskin myymälässä niin tämän kankaan on oltava sopivan neutraalin värinen, sillä kirjanmerkit ovat niin monivärisiä. Kirjanmerkit ja kortit eivät saa myöskään olla aivan vierekkäin suurien värierojen tähden. 

Heijastimet mielestäni tulevat parhaiten esille roikkuessaan jossakin. Joulumarkkinoilla ne roikkuivat oksassa, mutta se ei ollut hyvä paikka, sillä niitä ei ollut helppo ottaa siitä. Ehkä simppelimpi oksa olisi ollut parempi ratkaisu. Tai jonkinlaiset koukut? En vielä ole keksinyt tähän mitään täysin toimivaa ratkaisua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti